Home » SAP » Detik-detik menjelang Wings SAP Go Live

Detik-detik menjelang Wings SAP Go Live

Pages

October 2006
M T W T F S S
« Aug   Nov »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

RSS Link

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

Twitter Updates

Blog Stats

  • 345,611 hits

Archives

Pengunjung


Akhirnya kami (ya…gue, temen-temen Basis, dan yang lain..he..he..he..) semakin mendekati saat-saat yang menentukan…SAP Go Live. Persiapan sudah dilakukan matang-matang. Maklum aja, sistemnya gede plus kompleks.

Gue sendiri dari pihak Basis sedang mengerjakan role dan otorisasi, plus menunggu user matrix. Pengerjaan role dan otorisasi masing-masing modul gampang-gampang susah. Sebenarnya sih gampang, cuma karena ..gile abis…banyak banget bo’… Itu yang bikin kepala pening, uring-uringan (karena kurang ini, kurang itulah..). Sometimes member of functional team are changing their own role and authorization they have been made. Euuhhh…what the f&^^ !!

Role and authorization on SAP R/3 system are about authorization objects. So if user get those roles and have sufficient value on it’s authorization objects then they can be claimed that they are authorized to do those activities. Confusing huh ?!?! Me too..:(

Some important parts are manually adding our functional team created objects. Sometimes they are not telling us about those objects before. So when we release those roles to be tested, they got unwanted message “You are not authorized to do this transaction” or “You are not authorized to do this movement type”..Arrgghh…Damn !!  It’s Basis job to trace those objects and its value.
But it’s all fun and part of Basis job.

Ada satu lagi yang kurang gue sukai. Tapi ini sudah jadi konsekuensi. Lebaran ini gue bakal lebaran di kantor. Gue gak bisa pulang kampung alias mudik bersama istri gue. Ini pertama kali gue tidak pulang kampung pas lebaran. Gue sempet-sempetin minta maaf sebelumnya ke Bapak, Mama, Mertua…adik-adik gue. Gue sempetin juga untuk membelikan sesuatu untuk ortu, mertua, dan adik-adik gue.

Gue ambil positifnya aja. Mungkin abis SAP Go Live nanti (tanggal 30 Oktober 2006), mau ambil cuti dulu. Istirahat men….remuk neeh badan gue. Trus sekalian menuhin janji ke istri buat bulan madu…he..he… Udah 2 tahun nikah, blom sempet honeymoon. Dulu juga kena project SAP…


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: